کود مایع

کود مایع 

پیش از معرفی بایوجمی مایع به معرفی کود مایع میپردازیم : کود مایع (Liquid Fertilizer) نوعی ترکیب شیمیایی متشکل از مهمترین عناصر غذایی پرمصرف و کم مصرف مورد نیاز گیاه است که به صورت کمپلکس قابل جذب از راه ریشه و برگ و همراه با مواد آلی نیاز تغذیه‌ای گیاه را تامین می‌کند. محلول پاشی گیاهان، با کودهای مایع باعث شادابی گیاه و افزایش کمی و کیفی محصول می‌گردد و به افزایش حاصلخیزی خاک کمک می‌کند.

مزایای استفاده از کود مایع

به طور کلی می‌توان گفت یکی از بهترین شیوه‌‌های تغذیه گیاه استفاده از کودهای مایع است، چرا که این نوع کود به اندازه کافی عناصر غذایی را به سیستم ریشه گیاه و یا برگ می‌رساند. برخی از مزایای کاربرد کود مایع در کشاوررزی، باغداری و گلکاری به طور خلاصه به شرح زیر است:
      1. کودهای مایع از هر دو طریق برگ و خاک قابل جذب هستند و می‌توانید آنها را برای همه گیاهان باغی و زراعی مصرف کنید.
      2. جذب کودهای مایع خیلی سریعتر از انواع کودهای شیمیایی، حیوانی و کود سبز است و به ویژه کاربرد آن به صورت محلول پاشی بر روی برگ‌ها، قابلیت جذب سریعتر با بازدهی بالاتری خواهد داشت.
      3. در صورت استفاده از کود مایع، نسبت عناصر غذایی به طور دقیق‌تری در اختیار گیاه قرار می‌گیرد و امکان محاسبه دقیق میزان و زمان مصرف کود مورد نظر برای هر گیاه وجود دارد. بنابراین تغذیه گیاه با اطمینان و کنترل بیشتر با نسبت‌های صحیح انجام خواهد و از کمبود یا سمیت جلوگیری می‌کند.
      4.  استفاده از کود مایع در صرفه جویی در هزینه‌های تولید و تغذیه گیاه بسیار موثر است.
      5. کاهش آلودگی محیط زیست (منابع خاک و آب )در مقایسه با کودهای جامد از دیگر مزایایی کود مایع می باشد.
      6. با تنظیم کردن میزان مصرف کود با توجه به دوره رشد یا خواب گیاه، می‌توان آن را در برابر تغییرات پیش بینی نشده آب و هوا محافظت کرد.
      7. وجود مواد آلی در کودهای مایع برای رشد گیاه بسیار مفید است.
      8. مصرف این نوع کود از طریق هر سیستم کشاورزی و گلخانه‌ای امکان پذیر است و به علت پاستوریزاسیون بیولوژیکی، فاقد بذر علف هرز و هر گونه آلودگی میکروبی و انگلی می‌باشد.
      9. کود مایع علاوه بر دارا بودن عناصر غذایی پر مصرف حاوی ریز مغذی‌های ضروری مورد نیاز گیاه نظیر آهن، روی و منگنز است و به لحاظ دارا بودن اسیدهای آمینه باعث افزایش عملکرد و راندمان بالای محصول و افزایش مقاومت در مقابل استرس‌های کم آبی و حرارتی می شود. این کود قابلیت اختلاط با بیشتر سموم را دارد.
      10. از این کود به عنوان بستر کشت مناسب برای مصارف مختلف از قبیل کشت‌های گلخانه‌ای، فضای سبز، زراعت، باغبانی، صیفی کاری، چمن‌کاری، گل‌کاری و جنگل‌کاری می‌توان استفاده کرد.

کود مایع بایوجمی

یکی از محصولات مورد استفاده در روش بایوجمی، محلول بایوجمی مایع است. یاوجمی مایع یک نوع کود مایع است، آنچه که این محصول را با محصولات مشابه متمایز می‌کند بستر آلی است که عناصر مورد نیاز رشد گیاه همراه آن وارد خاک می‌شوند. محلول بایوجمی دارای اسید هیومیک و اسید فولویک است و همچنین دارای عناصر معدنی مورد نیاز مانند ازت، فسفر و پتاس و ریز مغذی‌ها است. همچنین دارای مواد آلی مورد نیاز گیاه است که هنگام ورود به زمین به غیر از اصلاح خاک شرایط جذب عناصر غذایی را نیز برای رشد گیاه فراهم کرده و در جذب عناصر به گیاه کمک می‌‌کند.

این محلول حاوی اسید های آلی ضروری و عناصر میکرو و ماکرو است و با توجه به اینکه در دسته‌بندی ترکیبات آلی قرار گرفته است، باعث افزایش حاصل‌خیزی و کاهش فرسایش خاک می‌شود بنابراین باعث سبزینگی گیاه، تحریک فعالیت‌های میکروبی درون خاک و افزایش فعالیت‌های آنزیم‌های گیاهی می‌شود که به دنبال این مسئله توسعه کامل، افزایش حجم، رسیدن به موقع و افزایش عطر و بوی میوه را به دنبال خواهد داشت.

مشخصات محصول :

شکل محصول: مایع

بسته بندی: ا لیتری، ۴ لیتری، ۲۰ لیتری

قیمت  کود مایع بایوجمی : برای اطلاع از قیمت با دفتر مرکزی تماس بگیرید:   (۶۱- ۰۳۱۳۳۹۳۲۲۶۰)

مزایای منحصر بفرد کود مایع بایوجمی :

  • تأمین اسیدهای آمینه پایه
  • افزایش ماده خشک در گیاه
  • افزایش عملکرد
  • اصلاح کننده خاک

آنالیز محصول:

ردیف پارامتر واحد نتیجه
۱ ازت کل % ۸٫۲
۲ فسفر کل P2O5% ۲٫۴۵
۳ پتاسیم محلول K2O% ۲٫۲۴
۴ آمونیوم % ۱٫۷۳
۱۰ ماده آلی % ۷۴٫۶
۱۸ سدیم % ۰٫۳۱
۲۰ کلر محلول % ۰٫۴۴
۲۲ اسید فولویک % ۳٫۷۴
۲۳ اسید هیومیک % ۰٫۶۶

  کود مایع بایوجمی

فارسی