رفع شوری خاک

محلول استینا۴۰۰ و اسیلC5

محلول های اسیل و استینا محصولاتی بر پایه مواد آلی هستند این دو ماده به عنوان بستری مناسب جهت اصلاح و بهسازی خاک در آب آبیاری استفاده می‌شوند.

از جمله اثرات این دو محلول، دانه بندی خاک واصلاح ساختمان خاک است. همچنین فعال کردن عناصر شیمیایی بلاکه شده در خاک و رفع شوری خاک و کاهش شوری خاک از دیگر اثرات مفید این دو ماده در پالایش خاک است.

این دو محلول هیچگونه تاثیر منفی بر خاک ندارند و اثرات مثبت آن بر خاک شامل افزایش ماده آلی و همچنین افزایش جریان یونی و تبادلات کاتیون ها در خاک است.

از دیگر مزیت‌های این دو محلول استفاده به صورت تنه‌شویی تنه و یا کل درخت در زمان آسیب بافت درخت است که باعث افزایش رطوبت رسانی در پوست درخت شده و در به جریان انداختن شیره گیاهی موثر است و در نهایت تنش‌های وارده به درخت را کاهش می‌دهد و در بلندمدت با تحریک پوست درخت کمک به ترمیم بافت آسیب دیده می‌کنند.

محلول‌های اسیل و استینا به راحتی در تمام سیستم‌های آبیاری قابل استفاده هستند. می‌توان در سیستم‌های قطره‌ای، بارانی و یا غرقابی استفاده کرد. زمان استفاده از این محلول‌ها طبق نظر کارشناس و بسته به به شرایط باغ، و آزمایش خاک و آنالیز آب توصیه می‌شود. در خاک‌های شور و یا مناطقی که به دلیل تخریب و فرسایش خاک، محدودیت‌های کشت وجود دارد بسیار توصیه می‌شود.

مشخصات محلول استینا  ۴۰۰ و اسیلC5 :

شکل محصول: مایع

بسته بندی: ۱ لیتری ، ۴ لیتری، ۲۰ لیتری

قیمت:  برای اطلاع از قیمت با دفتر مرکزی تماس بگیرید :   (۶۵- ۰۳۱۳۳۹۳۲۲۶۲-۶۳)

آنالیز محصول:

  OM

 %

ماده آلی

OC

 %

کربن آلی

 
۹۷ ۷٫۸ Stina400
۹۸ ۵٫۲ Oseal C5

 

مزایای محصول :

  • کاهش PH و قلیاییت کل در خاک
  • افزایش ظرفیت تبادل کاتییونی (CEC)
  • کاهش مصرف آب
  • کاهش شوری خاک در اثر زیست پالایی
  • گسترش ریشه و افزایش ریشه مویین
  • ایجاد دانه بندی درخاک
  • کاهش فشردگی خاک
  • افزایش جوانه زنی و ریشه زایی 

رفع شوری خاک

مقدار نمک موجود در خاک که بر ساختار خاک تاثیر می گذارد. افزایش بیش از حد PH و EC خاک کشاورزی و بلوکه شدن مواد موثر کودها و سموم در خاک باعث می‌شود که این خاک از لحاظ کشاورزی شور شود.

فرایندهای طبیعی همچون هوازدگی معدنی و یا خشکی تدریجی آب اقیانوس ها و دریاها می‌تواند باعث شوری خاک شود. همچنین فرایندهای مصنوعی همچون آبیاری به صورت اشتباه و نادرست و استفاده از نمک جاده می‌تواند منجر به شوری خاک شوند.

خاک شور مشکلی بسیار جدی و تهدید بزرگی برای کشاورزان و باغبانان محسوب می‌شود که با تأثیر منفی بر زمین‌های کشاورزی و خاک‌های گلخانه ای محصولات آنها را از بین می برد و منجر به ضرر و زیان می‌شود.

با توجه به حساسیت بسیاری از گیاهان و محصولات کشاورزی نسبت به شوری خاک،  رفع شوری خاک از مزایای متعددی برخوردار است که به چند مورد از آنها در زیر اشاره شده است :

مزایای رفع شوری خاک

  1. جلوگیری از مسمومیت بر اثر جذب یونهای کلر، سدیم و بور
  2. ایجاد تعادل تغذیه ای در جذب یون های مختلف و موثر بر رشد گیاهان و محصولات کشاورزی
  3. جلوگیری از پژمردگی زودتر گیاهان
  4. جلوگیری از فرسایش خاک
  5. رشد و توسعه اندام سبز گیاهان و محصولات کشاورزی
  6. ریشه زایی و باردهی قوی
  7. به حداقل رساندن مصرف آب
  8. کاهش آمار بیماری‌ها و آفت ها

محلول‌های  اسیل c5  و استینا ۴۰۰ تولیدی توسط شرکت بایوجمی از موارد بسیار موثر در رفع شوری خاک می‌باشند.

فارسی